اهمیت حسابداری در سالن های زیبایی
بخش حسابداری و اموری مالی سالن زیبایی یکی از مهم ترین بخش هایی است که نیاز به مدیریت مستمر دارد.
در گذشته افراد تمامی امور مالی سالن خود را بطور دستی در دفتر مالی خود یادداشت میکردند که باعث میشد گاهی اوقات آمار و ارقام باهم همخوانی نداشته باشد.
اما از سال 1368 که اولین نرم افزار حسابداری وارد ایران شد؛ تمامی کسب و کار ها رفته رفته با سیستم های کامپیوتری، امور مالی خود را مدیریت کردند. وجود نرم افزار های حسابداری برای کسب و کار ها به ویژه سالن های زیبایی از فواید بسیاری برخوردار است.
برای اینکه شماهم بعنوان مدیر سالن زیبایی بتوانید تمامی هزینه و درآمد سالن زیبایی تان را بررسی کنید نیازمند این هستید از برنامه های حسابداری و مالی و هم چنین از یک حسابدار مبتدی یا متخصص در کنار خودتان برای سالن تان استفاده کنید و خطا در امور مالی خود را به حداقل برسانید. در ادامه بیشتر از اهمیت حسابداری در سالن هایی زیبایی خواهیم گفت و شما را با انواع نرم افزار های حسابداری آشنا خواهیم کرد.
چرا باید از نرم افزار حسابداری در سالن زیبایی استفاده کنیم؟
زمانی که یک سالن زیبایی توسط بیش از یک نفر اداره می شود به طبع تعداد فعالیتها و فرایند حسابداری سالن زیاد میشود؛ پس یک سیستم که تمام خدماتی که شما در سالن انجام میدهید و بابت آن پول دریافت یا پرداخت میکنید مورد نیاز است تا اطمینان حاصل شود که تمام عوامل هزینه و درآمد به خوبی مورد بررسی قرار میگیرد.
همچنین با توجه به توسعه تکنولوژی و لزوم استفاده بهینه از تمامی امکانات و زمان موجود برای داشتن یک رقابت کامل در صنعت زیبایی، میتوان به کاراییهای مفید و موثر از قبیل سرعت و دقت نرم افزارهای حسابداری مالی تکیه کرد.
مزایای استفاده از نرم افزارحسابداری در سالن های زیبایی
- استفاده از نرم افزار حسابداری باعث میشه تا شما هنگام ورود داده و اطلاعات از مشتری سریع تر عمل کنید.
- نرم افزار های حسابداری یا اکسل حسابداری براساس مزایا و استاندارد هایی که دارد این کمک را به شما میکند تا گزارشات مالی شما از صحت و دقت بالایی برخوردار باشد.
- این نوع نرم افزارها به دلیل طراحی و برنامه نویسی که دارند به محض این که شما اطلاعات را وارد میکنید می توانند گزارش های مالی را در اختیار مدیریت سالن زیبایی قرار دهند و شما میتوانید این گزاراشات را به صورت روزانه، هفتگی، سالانه دریافت کنید و تمامی مخارج و ارائه خدمات سالن را بررسی کنید.
10 نرم افزار حسابداری برای سالن های زیبایی
- نرم افزار حسابداری رخساره
نرم افزار رخساره در سالن های زیبایی با حجم کاری بسیار بالا با موفقیت و جلب رضایت مشتری همراه بوده است ، طراحی نرم افزار به این گونه است که کار برای سالن زیبایی را بسیار راحت می کند ، به عنوان مثال، در کم ترین زمان با 2کلیک شما به راحتی تمام اطلاعات مشتری ،کار، نام پرسنل ، درصد پرسنل ، مبلغ کار و… ثبت شده و فیش مربوط به مشتری و پرسنل چاپ می شود.
-
نرم افزار اکسل
این نرم افزار در کنار قابلیت هایی که دارد مخصوص بخش مالی و حسابداری هم هست که شما وقتی داخل اکسل برنامه نویسی های لازم را انجام دهید، این قابلیت برای شما فراهم میشود تا تمامی اطلاعات مالی و اعداد و ارقام را به شما نمایش دهد. که اکسل جزء ساده ترین روش هایی است که شما میتوانید به راحتی به اطلاعات مالی خود دسترسی داشته باشید.
-
نرم افزار حسابداری آرایشگاه چهره پلاس
ساده ترین نرم افزار حسابداری آرایشگاه بدون شک این نسخه از نرم افزار چهره پلاس است که تا حد ممکن ساده سازی شده است تا کاربر بتواند بدون هیچ دغدغه ای و بدون اتلاف وقت و انرژی کلیه امور خود را انجام دهد.
نرم افزار چهره یک نرم افزار معمولی نیست بلکه یک ابزار قدرتمند است برای اینکه کلیه امور سالن خود را با ساده ترین روش ممکن به وسیله آن بسیار دقیق انجام دهید. وقت آن رسیده که مدیریتی متفاوت داشته باشید.
-
نرم افزار تخصصی سالن های زیبائی شاتوت
این نرم فوق العاده حرفه ای بیش از 25 قابلیت دارد که پس از چندین سال فعالیت موفق در سالن های زیبایی متعدد محصول CRM و باشگاه مشتریان خود را برای این صنف به شکل تخصصی تغییر داده است.
10تا از امکانات نرم افزار شاتوت برای سالن های زیبایی:
1- امکان ثبت پیگیری و ثبت یادآور برای مشتریان و خدمات
2- امکان صدور فیش برای خدمات مشتری
3- امکان ثبت آرایشگر در فاکتور مشتری به صورت دستی یا اتوماتیک
4-امکان ثبت اطلاعات عروس در سیستم با جزئیات کامل
5- امکان چاپ قرارداد عروس
6- امکان ایجاد پروفایل شخصی برای مشتریان
7- امکان تبلیغات پیامکی به صورت هدفمند
8- امکان ارسال پیام از سیم کارت به منظور تشکر از خرید ، یادآوری ، تبریک های تولد و تاریخ ازدواج و … به صورت اتوماتیک
9- امکان نظر سنجی از مشتریان سالن
10- امکان ارسال پیام صوتی به مشتریان
-
نرم افزار نوبت دهی آرایشگاه رخ
این نرم افزار قابلیت تعریف آرایشگر جدید توسط مدیر آرایشگاه (با ساعت کاری، تعطیلی، تایم اصلاح و… را دارد. نرم افزار نوبت دهی و رزرو وقت آرایشگاه با امکانات ساده و مفید و همچنین در قالب یک نسخه (مدیر و مشتری هر دو روی یک نسخه کار میکنند و هیچ تداخلی با هم ندارند و این نرم افزار نوبت دهی را میتوانید بصورت رایگان دریافت کنید.
قابلیت های نرم افزار رخ:
1-رزرواسیون
2-کنترل عمکلرد آرایشگر
3-کنترل ورود و خروج
4-گزارش ساز
5-مدیریت مشتری
-
نرم افزار مدیریت آرایشگاه نما
با استفاده از این نرم افزار شما به آسانی مدیریت سالن زیبایی خود را در دست گرفته و از امکانات متعددی نظیر: ثبت اطلاعات مشتریان، جستجو در لیست مشتریان، ثبت اطلاعات آرایشگران، صدور فاکتور ، موجودی صندوق , ثبت اتوماتیک کارکرد پرسنل و حساب هر آرایشگر، گزارش گیری از وضعیت حساب آرایشگران، نوبت دهی و گزارش گیری از لیست نوبت ها، گزارش مشتریان بدهکار , ارسال پیامک و … استفاده نمایید.
این نرم افزار بیش از 20 نوع قابلیت دارد که 5 مورد از آن را به شما معرفی خواهیم کرد:
1-نوبت دهی -رزرواسیون
2- نرم افزار سالن زیبایی و آرایشگاهی امکان تعریف سطوح مختلف دسترسی برای کلیه مدیران و کاربران و اپراتورها توسط مدیر سیستم را دارد.
3- ارتباط نرم افزار سالن زیبایی و آرایشگاهی با دستگاههای جانبی نظیر انواع پرینتر ، بارکد خوان ، کشوی پول ، کالرآدی و…
4- ارتباط نرم افزار سالن زیبایی و آرایشگاهی با دستگاههای جانبی نظیر انواع پرینتر ، بارکد خوان ، کشوی پول ، کالرآدی و…
5- ارسال پیامک تبریک تولد و یادآوری رزرو و … بصورت اتوماتیک
-
نرم افزار مدیریت آرایشگاه بیوتی پلاس
بیوتی پلاس نرم افزار مدیریت آرایشگاه تحت وب است و در همه جا دردسترس مدیران آرایشگاهها خواهد بود.
بیوتی پلاس تمامی نیازهای مدیر آرایشگاه از جمله نوبتدهی به صورت آنلاین، مدیریت پرسنل که شامل محاسبه درآمد آرایشگران و گزارش فیشهای کاری آنها در بازه های زمانی دلخواه به صورت تفکیک شده است.
مشاهده تقویم کاری و اطلاعات جامع مشتریان که شامل مشاهده پروفایل مشتری، تمامی رسیدهای دریافتی مشتری و اطلاعات شخصی او همچون تاریخ تولد،علایق و…است.
گزارشات تفکیک شده برای هرکدام از خدمات در بازه های زمانی دلخواه، گزارش مشتریان برتر، گزارش میزان فروش محصولات آرایشی توسط آرایشگاه در بازه های زمانی مختلف، امکان دسته بندی مشتریان در گروه های مختلف، ارسال پیام گروهی و شخصی به مشتریان، امکان تعریف تخفیف های مختلف در سیستم برای مشتریان خاص و بسیاری نیازهای دیگر را برآورده خواهد کرد.
-
نرم افزار مدیریت آرایشگاه و سالن زیبایی رویال
نرم افزار مدیریت سالن زیبایی رویـال برای مدیریت ،حسابداری ، محاسبه میزان کارکرد پرسنل و هر آنچه نیاز یک مدیر سالن می باشد بهترین گزینه انتخاب است.
برخی قابلیت های نرم افزار رویال به شرح زیر است:
1- نوبت دهی – رزرواسیون
2- امکان محاسبه مالیات بر ارزش افزوده، تخفیف و… در فاکتور
3- مشاهده فعالیت های روزانه هر آرایشگر (به صورت گزارشی و قابل پرینت گرفتن)
4- امکان محاسبه مالیات بر ارزش افزوده، تخفیف و… در فاکتور
5- ارائه گزارش کارکرد روزانه ، هفتگی ، ماهانه و سالانه سالن
6- گزارش مقایسه ای کارکرد سالن بر اساس گروه خدمات و آرایشگره
7- امکان اتصال به دستگاه کالرآیدی و مدیریت تماس ها
8- گزارش عملکرد آرایشگر بر اساس کار انجام شده
9- ارتباط نرم افزار با دستگاههای جانبی نظیر انواع پرینتر ، بارکد خوان ، کالرآدی و…
10- پنل مدیریتی که تنها مدیر سالن به آن دسترسی دارد شامل صدها نوع گزارش و نمودارهای کارکرد، سود و زیان، نمودار پیشرفت و مقایسه ای درآمد در بازه های مختلف میباشد.
-
نرم افزار مدیریت آرایشگاه آیتک سیستم
نرم افزار مدیریت آرایشگاه و سالن های زیبایی آیتک سیستم با قابلیت ارسال پیامک و مورد تایید انجمن ارایشگران حرفه ای ایران. دارای محیطی زیبا و کاربر پسند با قابلیت سیستم رزرواسیون برای هر بخش و هر آرایشگر به صورت مجزا است.
نرم افزار آیتک همانند نرم افزار رویال به دو بخش که شامل قابلیت کلی برای تمامی افراد سالن زیبایی و بخش ویژه که مخصوص مدیریت سالن زیبایی است تقسیم میشود:
ویژگی های نرم افزار آیتک شامل:
1- امکان بخش بندی سالن به بخش های مجزا از قبیل آرایش مو ،اپیلاسیون و …
2- ایجاد آلبوم از مدل های مختلف
3- منوبندی اختیاری نرم افزار بر اساس خدمات
4- ثبت هزینه ها
5- تعریف آرایشگرها و مدیریت دستمزد آنها و امکان تعریف مشتری و اشتراک دهی
ویژگی های نرم افزار آیتک مخصوص مدیریت سالن زیبایی شامل:
1- گردش حساب بانک و صندوق
2- گزارش بدهکاران و بستانکاران
3- لیست مشتریان
4- گزارش عملکرد آرایشگاه
5- مشاهده برنامه کاری
-
اپلیکیشن مدیریت آرایشگاه قیچی
اپلیکیشن «قیچی هوشمند» برای مدیریت آرایشگاهها طراحی شده که تمامی خدماتی که داخل اپلیکیشن ثبت شده است به صورت رایگان در اختیار شما قرار میگیرد و دارای قابلیتهای زیر است:
1- نوبتدهی هوشمند بصورت24/7
2- توسعه کسب و کار
3- مدیریت مالی
4- قرار گرفتن در لیست «نزدیکترین آرایشگاه»
5- جذب مشتری جدید(با استفاده از طرحهایی چون دریافت بن تخفیف برای آرایشگاه، …)
آخرین نظرات