سالن های زیبایی امروزه یکی از پر مخاطب ترین و پر درآمد ترین مشاغل دنیا هستند. بسیاری از بانوان کارافرین به دنبال راه اندازی این شغل هستند، اما تاسیس سالن زیبایی به تنهایی موفقیت شما را تضمین نمی کند. در سالنهای زیبایی، مدیریت امر بسیار مهمی است و مانند هر کسب و کاری ،اصول خاص خود را دارد. مدیران سالن های زیبابی باید حتماً این اصول را بیاموزند تا بتوانند در کار مدیریت سالن زیبایی حرفه ای عمل کنند.
نکته مهم و کلیدی که باید قبل از تاسیس و بازاریابی سالن زیبایی به آن توجه کنید این است که توانمند سازی خود را افزایش دهید، چرا که تاثیر گذار ترین فرد سالن، مدیر سالن است. شما به شخصه یک الگو برای تمامی پرسنل خود هستید.
بسیاری از مدیران فقط به صرف اینکه سرمایه کافی دارند،فکر می کنند از پس مدیریت کردن یک سالن زیبایی برمی آیند، امااینطور نیست.اگر شما بدون هیچ گونه پیش زمینه آموزشی و همراهی گرفتن از یک مربی حرفه ای که در حوزه زیبایی تخصص دارد،شروع به کار کنید، نه تنها موفق نخواهید شد ، بلکه در مدت زمان کوتاهی به مرز ورشکستگی خواهید رسید.
تیپ شخصیتی یک مدیر سالن زیبایی
یک مدیر لایق و حرفه ایِ سالن زیبایی، در ابتدا باید شخصیت خود را بررسی کند. و با ویژگی های شخصیتی خود، آشنا شود.برای شناخت بهتراز شخصیت ِخودتان شما می توانید از تست شخصیتی MBTI استفاده کنید.
15 ویژگی شخصیتی مدیر سالن زیبایی
- صبور و با حوصله
خلاق و ایده پرداز
فردی قاطع
راز دار
ظاهر و پوشش آراسته
آموزش پذیر
خوش بین و مثبت نگر
دارای اعتماد بنفس
آگاه از فنون مذاکره و معاشرت
انگیزه و اشتیاق به فعالیت
داشتن اطلاعات کافی در حوزه زیبایی
انعطاف پذیر
مسئولیت پذیر
پایداری عاطفی
3 پیشنهاد فوق العاده برای ارتقای تجربه مشتری
رفتار مناسب با مشتری در سالن زیبایی
با مشتری به گونه ای برخورد کنید،تا برای آمدن به سالن شما لحظه شماری کنند و در هرمکانی که حضور دارند، از رفتار شما و پرسنل تان صحبت کنند.رفتارتان باید محترمانه و صادقانه در غالب یک دوست باشد.
پذیرایی مناسب داشته باشید
در مدت زمان انتظار،از مشتریان خود پذیرایی کنید تا در ذهن انها به یاد بمانید. برای این کار شما می توانید با چای یا قهوه به همراه کیک یا شیرینی از مشتری خود پذیرایی کنید.
توجه به سلیقه بصری مشتری
در دکور سالن خود از رنگ های شاد و تابلو استفاده کنید . همچنین شما میتوانید برای سرگرم شدن مشتریان هنگام زمان انتظار ، از کاتالوگ، بروشور ،مجله و همچنین تلویزیون استفاده کنید.
نکات طلایی برخورد با مشتریان مشکل پسند سالن زیبایی
اگر مشتری دیر رسید:
- با لبخند با او برخورد کنید.
- با همدردی به داستان دیر رسیدن او گوش کنید.
- با لحن مودبانه ای به او بگویید که چه گزینه هایی دارد
- در حین سرویس دادن از برخورد کینه توزانه خودداری کنید.
اگر مشتری مدام ایراد می گرفت:
- با مهربانی و حوصله برخورد کنید.
- به مشکلات پیچیده تر وی گوش کنید.
- صبور باشید.
- با مسئله شخصی برخورد نکنید.
اگر مشتری رفتار بی ادبانه ای داشت:
- از ارائه خدمات جانبی و رفاهی خودداری کنید.گ
- هنگامی که او صدای خود را بلند می کند شما حوصله به خرج داده و با تن آرامی با او صحبت کنید.
- به مشتری در مورد به هم زدن آرامش دیگر افراد تذکر دهید.
- رفتار مودبانه و محترمانه خود را سرلوحه رفتاری دیگران کنید.
اگر مشتری توقعات غیر منطقی داشت:
- در مورد این که چرا انجام آن کار غیر ممکن است، توضیح دهید.
- تاکید کنید که متوجه خواسته او هستید.
- راه حل های دیگری پیشنهاد کنید.
آخرین نظرات