برای دریافت دوره ی رایگان الهگان زیبایی (مخصوص سالن های زیبایی) کلیک کنید

برندسازی در سالن های زیبایی

برندسازی در سالن زیبایی

برندسازی در سالن های زیبایی

 

برند سازی یکی از مهم‌ترین ابعاد هر کسب‌وکاری به شمار می رود.به طور خلاصه برندِ شما، اعتبار شما در نزد مشتری است.

 

شناخته شدن به عنوان یک برند حرفه ای در صنعت زیبایی ، نیازمند عواملی چون: مدیریت درست و حرفه ای، پرسنل آموزش دیده و متخصص، تجهیزات به روز و برندسازی اصولی و حرفه ای می باشد.

برندسازی چیست؟

 

برندسازی یا برندینگ، فرآیندی است که در آن نام برندِ شما برای مخاطبان شناخته میشود. این فرآیند می تواند برای یک کسب و کار یا یک شخص باشد که در آن شهرت و اعتبار مدنظر

است و هدف نهایی آن، آگاهی مردم نسبت به نام و برندِ شما است.

 

اهمیت برندینگ در سالن زیبایی

 

برندسازی ، به شما کمک می کند تا مشتریان بیشتری را به خود جذب کنید و به درآمد فوق العاده ای دست یابید.

 

هرچه برند شما قوی تر باشد،مخاطب ارزش بیشتری برای شما قائل می شود و با شما ارتباط بیشتری را برقرار خواهد کرد.

 

برندسازی در سالن زیبایی

5 مرحله طلایی در برندسازی سالن زیبایی

 

1.آگاهی بخشی : با انتشار پست در شبکه های اجتماعی نظیر: سایت،اینستاگرام،کانال تلگرام و…می توانید مخاطب را به سمت خودتان سوق دهید و آنها را از بودنتان آگاه سازید.

 

2.درک کردن : تمامی تعهدات، شخصیت و هدف برندتان را مطرح کنید و به مخاطب برسانید تا شما را کامل بشناسند.

 

3.اعتماد : یکی از مهم ترین اقدامات بعد از شناخت این است که، باید در مشتری اعتماد ایجاد کنید تا بازهم به سوی شما بازگردند.

 

4.وابستگی : سعی کنید بهترین خدمات خود را به مشتری خود ارائه دهید تا مشتری بعد از دریافت خدمات ، به شما وابسته شود.

 

5.تداوم ارتباط با مشتری : برای حفظ ارتباط با مشتری و ایجاد یک رابطه تعاملی و دوطرفه، رفتاری گرم و صمیمی داشته باشید تا مشتری جذب شما شود.

 

برندسازی سالن های زیبایی

 

عناصر هویت برند در سالن زیبایی

 

1.نام سالن زیبایی

 یکی از اقدامات بسیار مهمی که مدیر یک سالن زیبایی باید به آن توجه داشته باشد،انتخاب نام سالن زیبایی است. انتخاب نام جذاب، باعث می شود که همچون الماس بدرخشید وبه راحتی وارد ذهن مشتریان شوید و در ذهن آنها باقی بمانید.

 

2.لوگوی سالن زیبایی

لوگو،طرحی گرافیکی خاص،  برای نشان دادن هویت و خدمات سالن زیبایی می باشد. به طور کلی، مردم تنها یکبار به لوگوی شما نگاه می کنند، در نتیجه باید به گونه ای آن را طراحی کنید که  در ذهن آنها ثبت شوید.

 

3.شعار تبلیغاتی

شعار تبلیغاتی،یکی از مهم ترین عناصر هویت برند در سالن زیباییتان می باشد.این شعار باید کوتاه،مختصر و در عین حال، منتقل کننده حسی جدید و خوب برای مشتران شما باشد.

 

4.تایپوگرافی

تایپوگرافی همانند لوگو،یک عنصر اثر بخش در برندسازی سالن زیبایی است که معمولا توسط طراحان و تایپوگراف ها انجام می شود . شما میتوانید از تایپوگرافی طراحی شده در بیزینس کارت (کارت ویزیت) ، پوستر ها و بنر های سالن خود استفاده کنید.

 

5.صدای برند

استفاده از صدا به صورت های مختلف مانند: پخش موزیک لایت و آرامش بخش در هنگام انجام خدمات، انتخاب یک صدا برای hold  (صدای انتظار) تماس ها و استفاده ازیک موزیک جذاب در تیزر تبلیغاتی، در جذب مشتری بسیار کمک کننده خواهد بود.

برندسازی سالن های زیبایی

6.بوی برند
درگیرکردن حس بویایی، یکی از راه های تاثیرگذاری بر مشتریان می باشد. بوهای حاصل از استفاده مواد شیمیایی و مضر مانند تافت و اسپری ، بسیار آزار دهنده هستند وحس ناخوشایندی را به مشتری شما انتقال می دهد.برای اینکه فضای سالن زیباییتان خوشبو باشد، می توانید از بوهایی مانند : بوی قهوه، لیمو، وانیل، نارگیل و عطرگل های سبک استفاده کنید.این بوها از نظر روانشناسی بسیار پرطرفدار هستند و حس آرامش را به مشتری انتقال می دهند و باعث می شوند میزان افسردگی و اضطراب مشتری کاهش یابد.

 

7.رنگ برند

رنگ باعث تحریک احساسات انسان می شود . انتخاب یک رنگ مناسب و روانشناسی شده برای سالنتان  میتواند در جذب مشتری و تبدیل آنها به یک مشتری وفادار کمک کند.

 

8.بسته بندی

شما می توانید با توجه به شناختتان از مشتری خود ، در روزهای خاص(عید ، شب یلدا ، ولنتاین و…) به آنها هدیه دهید .  بهتر است هدیه ها را با اسم برند خودتان و در بسته بندی های  شیک به مشتریان خاص خود اهدا کنید.

 

9.تبلیغات

تبلیغات یکی از مهمترین ابزارهای برند سازی است . با اینکه امروزه بیشتربه بحث روابط عمومی تاکید می شود، اما همچنان تبلیغات، نقش مهمی در جذب مشتریان و حفظ آنها دارد.

در انتخاب شیوه ی تبلیغاتی خود،قبل از انجام هرگونه اقدامی باید بودجه خود را در نظر بگیرید .در مرحله ی بعد باید  بازار هدف و مخاطبانی که می خواهید بر روی آنها تاثیر بگذارید را انتخاب کنید.

برای تبلیغات خود می توانید از روش هایی مانند: تبلیغات چاپی( چاپ تراکت یا پوستر ) ، تبلیغات پخشی(رادیو و تلویزیون) ، تبلیغات بیرونی (تابلو و بنر در سطح شهر)، تبلیغات الکترونیکی(اینترنت ، وب سایت،وبلاگ و ایمیل) و سایر تبلیغات در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

 

16 ویژگی مهم یک برندِ سالن زیبایی

 

1.داشتن یک مدیریت متخصص ، آموزش دیده و کارامد

2.داشتن یک لوگو جذاب و مفهومی

3.داشتن مدرک متعبر تمامی پرسنل

4.فعالیت مستمر در فضای مجازی(سایت ،اینستاگرام،تلگرام ، واتس اپ و…)

5.داشتن لباس فرم

6.برنامه ریزی کاری با استراتژی مشخص یک ماهه و یک ساله

7.نظافت و بهداشت محیط سالن زیبایی

8.ارائه خدمات پذیرایی از مشتریان

9.استفاده از محصولات با کیفیت آرایشی

10.قیمت گذاری منصفانه برای خدمات

11.استفاده از بروز ترین دستگاها و تجهیزات مدرن

12.ارائه خدمات متنوع

13.توجه به رضایت مشتریان قبلی

14.استفاده از روش درست تبلیغات

15.داشتن محیط و فضایی راحت و آرامش بخش ، برای مشتری

 

برندسازی در سالن های زیبایی

نتیجه گیری

 

برای موفقیت در کسب و کارتان به ویژه در سالن های زیبایی، علاوه بر داشتن مهارت های لازم در حرفه ی خود، باید از اصول برندسازی آگاه باشید و تمامی آنها را به درستی به کار

بگیرید .

اگر نتوانید خود را با تغییر و تحولات ، نیاز و خواسته های مشتریان ، تنوع در ارائه ی خدمات نسبت به رقبا تطبیق دهید با گذشت زمان از دور خارج می شوید.

 

……………………………………………………………………..

 

                                               این مقاله در مرکز بیزینس کوچینگ آلفا گردآوری شده است . امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×