برای دریافت دوره ی رایگان الهگان زیبایی (مخصوص سالن های زیبایی) کلیک کنید

بیزینس کوچ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

بیزینس کوچ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

بیزینس کوچ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

همانطور که در مباحث قبلی به طور جامع بیزینس کوچ را تعریف کردیم، باید گفت که کوچ معادل انگلیسی واژه مربی است و بیزینس کوچ به معنای ساده مربی کسب و کار است. بیزنس کوچ با ارائه توصیه هایی در خصوص کسب و کار، محصولات، مشتریان و موقعیت شغلی و اجتماعی شما ارائه می دهد که باعث رشد پیشرفت و بازده بیش تر در کسب و کار شما می شود. در این مبحث با ما همراه  باشید تا به شما بگوییم بیزینس کوچ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

 

 بیزینس کوچ مناسب چه کسب و کارهایی است؟

تفاوتی ندارد که کسب و کار شما بزرگ و یا حتی کوچک باشد بیزینس کوچینگ به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را گسترش دهید. حتی فرقی ندارد در کسب و کار خود موفق و یا حتی همراه با مشکلات زیادی باشید. بیزینس کوچینگ به شما در موفقیت هر روزه شما کمک می کند.

اکثر کسب و کارهای کوچک حاضر به پرداخت هزینه های بیزینس کوچ نمی شوند در صورتی که تأثیر مثبت بیزینس کوچ بر کسب و کار آن ها بسیار ارزشمند است.

 تأثیراتی که بیزینس کوچ روی کسب و کار می گذارد محدود به مدت زمان حضور وی نیست و بر روی تک تک عوامل مؤثر بر کسب و کار تأثیری بلند مدت دارد.

 

بیزینس کوچ چه کمکی به کسب و کار شما می کند؟

  • تعریف آینده و هدفی خوب و جامع برای کسب و کار و زندگیتان
  • راهنمایی در کسب مهارت های حرفه ای و گسترش آن ها همچنین توسعه ذهن و نگرشتان
  • پیدا کردن نقاط قوت شما
  • شناسایی فرصت های کسب و کار شما
  • آشنایی شما با متخصصین و سازمان هایی در خصوص مشکلات شما و…

 

بیزینس کوچ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

10 ویژگی بیزینس کوچ حرفه ای

 

1- در کسب و کار همیشه همراه شما است.

بیزینس کوچینگ کار راحتی نیست و دشواری های زیادی به همراه دارد. یکی از این دشواری ها این است که مربی ها باید همیشه خود را در دسترس مراجعین و کوچی های نگه دارند.

به خصوص برای کوچ های سرشناس که مراجعین نسبتا زیادی دارند، این کار سخت تر هم می شود؛ اما در هر صورت این یکی از ویژگی های بیزینس کوچ موفق است که بتواند تا جای ممکن برای مراجعینش در دسترس باشد و مشکلات ضروری آن ها را حل کند.

 

2- مسلط به مهارت های کوچینگ

مهارت هایی مانند گوش دادن فعال ، ارائه بازخورد ، فن بیان ، توانایی مدیریت جلسات کوچینگ و… همگی از مهارت های پایه و اساسی کوچینگ هستند که از مهم ترین ویژگی های بیزینس کوچ موفق به حساب می آیند.

 

 

 

شاید این مطلب هم به کارتان بیاید :

مشاور سالن های زیبایی

 

 

 

3- عاشقانه دانش خود را ارائه دهد

در بین صاحبین کسب و کار افرادی که در تجارت به شکل حرفه ای فعالیت می کنند ، بسیار شایع است که میل و علاقه ای به آموزش و انتقال تجربیات ارزشمند خود به دیگران نداشته باشند ؛ اما برای یک بیزینس کوچ این امر باید کاملا برعکس باشد؛

 

در واقع از مهم ترین ویژگی های بیزینس کوچ علاقه و عشق او به آموزش دادن به مراجعینش است.

اگر می خواهید بدانید که بیزینس کوچی که قرار است با او همکاری کنید چقدر در این زمینه مهارت دارد ، نگاهی به کارنامه کاری او بیندازید؛ بهترین چاشنی برای ویژگی های بیزینس کوچ همین عشق به آموزش دادن است.

 

4- رسیک های مهم کسب و کار را اولویت بندی میکند

بیزینس کوچ به شما کمک میکند تا بتوانید استرس ها و خطرات احتمالی در زندگی و کسب و کارتان را به حداقل برسانید و آن ها را دسته بندی کنید تا در زمان مناسب به آن ها رسیدگی کنید.

 

بیزینس کوچ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

5- ارتقای سبک رهبری در کسب و کار ها

بیزینس کوچینگ حرفه ای برای اینکه  مهارت رهبری خود را ارتقا دهد در قد اول باید تمرین های فردی خود را ارتقا دهد در واقع باید گفت تمرین های فردی لازمه ی تمرین های ارتقای سبک رهبری نیز است. پس باید خود را در قالب شخصیت های متفاوت دربرخورد با افراد متفاوت قرار دهد تا با آن ها و نحوه همکاری با آنها آشنایی پیدا کند.



6- ایجاد انگیزه و به وجودآورنده اعتماد به نفس


اعتماد به نفس
موضوعی بسیار مهم و کاربردی در کسب و کار است که نباید آن را انکار کرد. فرد در کنار حمایت ها و راهنمایی های کوچ در برابر سختی ها و مشکلات از احساس اعتماد به نفس برخوردار شده و خود را نیز آماده رویارویی با هر مشکلی میکند. علاوه بر این فرد از کوچ حرفه ای در کنار شما به عنوان صاحب کسب و کار بدون تلف کردن وقت از زمان بصورت بهینه استفاده کنید.

 

7-  بیزینس کوچ حرفه ای گوش شنوا دارد

 

شما باید توجه خود را به طرف مقابل و پیامی که او به شما ارسال میکند چه پیام کلامی و چه پیام غیر کلامی ، متمرکز کنید. یک مربی تجارت خوب با مشتریان خود به گونه ای رفتار می کند که گویی آن ها مهم ترین چیز در ذهن او هستند؛

شنوندگان خوب ، همچنین عقب نشینی می کنند. در واقع آن ها به شکل ساده گفته های مراجعان خود را تکرار می کنند تا از طریق آن ها اطمینان حاصل کنند که پیام آن ها اطمینان حاصل کنند که پیامشان توسط بیزینس کوچ ، بدون ابهام و به روشنی درک شده است.

 

8– برقراری ارتباط صحیح میان کوچ و کوچی

 

تنها در زمانی جلسات کوچینگ در مسیر درست و اصولی قرار میگیرد که ارتباط درستی میان کوچی و مربی شکل گرفته باشد. این جزء توانایی های یک کوچ موفق است که با توجه به شرایط و ویژگی های مختلف در مراجعه کننده بهترین روش را برای برقراری ارتباط پیش بگیرد. از این رو توصیه می شود قبل از استخدام کوچ به این موضوع دقت کرده باشید. اگر با ضعفی در این مورد مواجه شدید، حتما در انتخاب مربی خود سختگیرانه عمل کنید.

 

9- تعیین درست اهداف

 

یکی از مهم ترین دلایلی که افراد را به استخدام کوچ تشویق میکند، دستیابی به اهداف تعیین شده است؛ تمام مدیران اهداف مشخصی برای بازه های مختلف در کسب و کار خود دارند. بهترین بیزینس کوچ باید با  استفاده از دانش خود و تحلیل های تخصصی شرایط ، درستی هدف و چگونگی رسیدن به آن را در اختیار مراجعه کننده خود قرار دهد؛ که در ادامه به شما 10 بیزینس کوچ برتر کشور را معرفی خواهیم کرد.

 

 

شاید این مطلب هم به کارتان بیاید :

10 بیزینس کو چ برتر کشور

 

 

به این ترتیب زمان تقریبی رسیدن به اهداف و مشکلات احتمالی موجود در مسیر را نیز مشخص خواهند کرد.در نتیجه صاحبان کسب و کار استراتژی های کوتاه مدت و بلند مدت خود را مشخص کرده و با استراتژی های درست به مرحله اجرا می رسانند ؛ یکی از ویژگی های بیزینس کوچ که در بین این ویژگی ها می درخشد تعیین درست اهداف است

 

 

10- توانایی تشخیص درست مسائل

یک کوچ موفق باید توانایی تشخیص درست مسائل و مشکلات را داشته باشد؛ به این ترتیب امکان رهبری و ایجاد تغییرات مثبت نیز وجود دارد. مربی ای موفق است که بتواند مسائل را از یک دیگر تفکیک کرده و راهکاری جداگانه برای هر یک از آن مسئله ها ارائه کند و این ویژگی جزو کارساز ترین ویژگی های بیزینس کوچ است با این حال می خواهم یک سوال از کسانی که میخواهند به یک بیزینس کوچ حرفه ای تبدیل شوند بپرسم.

 

 

مواردی که در انتخاب بیزینس کوچینگ باید رعایت کرد؟

بیزینس کوچینگ امروزه در سراسر جهان به شیوه های مختلف در حال ارائه می باشد و افراد می توانند در دوره های بیزینس کوچینگ شرکت کنند و از مزیت های مختلف آن بهره مند شوند در واقع باید گفت هر شخص یک بیزینس کوچ.

 نکته ای که وجود دارد این است که چطور باید فرد مناسبی را برای این امر انتخاب نماییم. با در نظر گرفتن چند مورد که اصلا سخت نمی باشد و به سادگی می توان آن ها را در نظر گرفت و به هدف خود رسید.

در ابتدا می بایست کارتان را میزان دانش فرد مورد نظر خود آغاز کنید. در صورتی که فرد دارای دانش بسیار خوبی بود و همچنین سابقه ی بسیار درخشانی هم در کارنامه ی خود دارا بود می توانید از شخص فوق برای رونق بخشیدن به کسب و کار خود استفاده های بسیار مناسبی را به عمل آورید و درآمد خود را چند برابر و همچنین دیگر اهداف خود را عملی کنید.

کسی که می خواهد برای کسب و کار شما بیزینس کوچی مناسب و بسیار قوی باشد بهتر است خود صاحب کسب و کار و یا تجارتی باشد که آموزش بیزینس کوچینگ را به خوبی انجام دهد تا بتوانید به او اعتماد بیش تری کنید. علت این امر آن است که چنین شخصی با مشکلات کاری و همچنین وضعیت حاکم بر کشور و مسئله هایی که در کار مربوط است اگر آشنا نباشد نمی تواند برای شما کمک های بسیار خارق العاده ای نماید.

برخورداری از روحیه ی چالشی و همچنین مهارت بسیار بالا در کوچ می تواند از جمله دیگر مواردی باشد که افراد در انتخاب کوچ خود به آن دقت نمایند. علاوه بر آن بهتر است این موضوع را در نظر بگیرید که بهتر است فرد مورد نظر از شیوه های مدرن و سنتی باید آگاه باشد و بتواند این شیوه ها را هم راستا با کسب و کار شما برایتان ارائه نماید تا بتوانید کسب و کار خود را به نحو احسن رونق بخشید.

 

———————————————————————-
این مقاله در مرکز بیزینس کوچینگ آلفا گردآوری شده است. امیدواریم از خواندن این مطالب لذت برده باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×