برای دریافت دوره ی رایگان الهگان زیبایی (مخصوص سالن های زیبایی) کلیک کنید

تاثیر لوگو در سالن های زیبایی

تاثیر لوگو در سالن های زیبایی

 

تاثیر لوگو در سالن های زیبایی

طراحی لوگو، یکی ابزارهای مهم تبلیغاتی برای سالن های زیبایی است. داشتن لوگوی مناسب و حرفه ایی، هویت سالن زیبایی شما را به مخاطبین خود نشان می دهد. در طراحی لوگو سالن تان بهتر است سادگی را فراموش نکنید و بدون استفاده از اَشکال و حروف اضافه، هدف اصلی را نشان دهید.

در این مقاله به شما می گوییم که برای داشتن یک لوگو حرفه ایی چه اصولی را باید رعایت کنید و طبق روانشناسی رنگ ها، از نوع رنگ هایی در طراحی لوگویتان استفاده کنید.

 

لوگو چیست؟

به نشانه ای از هویت کسب و کارتان که به صورت گرافیکی و توسط طراحان حرفه ای، طراحی می شود لوگو یا آرم گفته می شود.

 

اهمیت لوگو در سالن زیبایی

نتایج آماری نشان داده است کسب و کار هایی  که برای خود یک لوگو مناسب دارند، بیشتر از سایر  کسب و کارهایی که برای خود نمادی ندارند، اعتماد مخاطبان را جلب میکنند. لوگویی که شما برای سالن زیباییتان طراحی می کنید باید حرفه ای و استاندارد باشد زیرا هر چقدر لوگوی حرفه ای تری داشته باشید، بیشتر در خاطر مشتریانتان هک میشوید .

 

 

 تاثیر لوگو در سالن های زیبایی

  

9دلیل اهمیت لوگو برای سالن زیبایی

  • ایجاد حس خوب در نگاه اول
  • شناخته شدن در بین رقبا
  • افزایش اعتبار
  • نشان دادن وفاداری برند
  • ایجاد اعتماد
  • حرفه ای بودن سالن زیبایی
  • نشان دهنده هویت برند
  • افزایش جذابیت برند
  • شناخته شدن در شبکه های اجتماعی

 

 

 چگونه یک لوگو برای سالن زیبایی تان طراحی کنید؟

در طراحی لوگو سالن زیبایی، بکار بردن ویژگی های متنوع و رنگ بندی های جذاب، از مهم ترین اقدامات است. استفاده از اشکال و رنگ ها، همیشه برای انسان ها  تاثیر گذار بوده است؛ به خصوص استفاده از پالت های رنگی، متناسب با اخلاقیات خانم ها مانند، سفید، مشکی و طلایی می تواند بسیار موثر باشد.

 

  • با استفاده از لوگو خدمات خود را معرفی کنید

بر اساس نوع خدماتی که در آرایشگاه انجام می دهید، باید نمادی خلق کنید که بتواند ماهیت و سبک کار شما را به خوبی نشان دهد. می توانید از ظاهری زیبا با زاویه های متنوع، لبه های گرد و رنگ های ملایم استفاده کنید تا سبک سالن زیبایی خود را کاملا هوشمندانه به مشتری ها انتقال دهید.

 

 

  • از پالت های رنگی هوشمندانه استفاده کنید

استفاده از پالت های رنگی مناسب، سالن زیبایی شما را به بهترین نحو به دیگران معرفی خواهد کرد.

اگر شما سالنی دارید که ارائه محصولات ارگانیک و خدماتی مانند، ماساژ انجام می دهد، بهترین گزینه برای شما رنگ سبز است. رنگ های عسلی و طلایی هم برای سالن هایی که خدمات آرایش مو و پاکسازی پوست را ارائه می دهند، بسیار مناسب است. از رنگ های نرم، روشن و یا قدیمی مانند رنگ های نئونی، طرح های تک رنگ یا قرمز به هیچ وجه برای این نوع خدمات استفاده نکنید؛ رنگ ها باید یکپارچه و جذاب باشند و به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

 

 

  • از فونت های مناسب در طراحی لوگو سالن زیبایی استفاده کنید

فونت ها به اندازه طراحی اشکال در لوگو، مهم و با ارزش هستند.

شما با استفاده از فونت های مدرن در عنوان لوگو، می توانید نمادی ماندگار برای سالن زیبایی خود بسازید. استفاده از فونت های طرح دار، چسبیده به یکدیگر و فونت هایی که ظاهر نامرتب دارند را به طور کلی فراموش کنید؛ چرا که خوانایی و جذابیت لوگوی شما را کاهش داده و مخاطب را ناراضی خواهد کرد.

 

 

  • میتوانید نام سالن زیباییتان را در لوگو به کار ببرید

این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است که نام سالن زیبایی خود را به صورت کامل و هوشمندانه در لوگو به کار ببرید. برای قرار دادن نام سالن زیبایی خود می توانید از تایپوگرافی های جذاب و چشم گیر استفاده کنید.

سعی کنید طرحی را انتخاب کنید که در همه ی رسانه های اجتماعی مانند وب سایت، بروشورها، کارت های ویزیت و شبکه های اجتماعی به خوبی ظاهر شود و کاربران را به سمت خود جذب کند.

 

 

 تاثیر لوگو در سالن های زیبایی

روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو

طراحی لوگو بدون شناخت درست رنگ ها باعث میشود که لوگوی شما به خوبی شناخته نشود. تاثیر رنگ ها در طراحی لوگو و روانشناسی آن‌ها، موضوعی است که باید توسط طراحان مطالعه گردد.

 

  • رنگ های گرم

رنگ‌های قرمز، نارنجی، زرد و هر ترکیبی از این سه رنگ، رنگ‌های گرم محسوب می‌شوند. هریک  از رنگ ها حس خاصی را به بیننده منتقل می‌کند. رنگ‌های گرم، بر خلاف رنگ‌های سرد، حس‌گرمی و صمیمیت و نزدیک بودن را به مشتریان منتقل می‌کند. با این تفاسیر نمی‌توان از تاثیر رنگ‌های گرم در طراحی کارت ویزیت چشم‌پوشی کرد.

 

  • رنگ های سرد

رنگ‌های آبی، نیلی، بنفش و سبز از جمله رنگ‌های سردی می‌باشند که ما را به یاد آب، آسمان و دریا می‌اندازند و حس سردی و آرامش را به ما منتقل می کنند. رنگ‌های سرد ویژگی‌هایی دارند که می‌توانند مکان‌های کوچک را بزرگ نشان دهند.

 

  • رنگ های خنثی

دانستن کاربردها و تأثیرات رنگ‌های خنثی در طراحی بنر برای هر طراح و گرافیستی واجب است. رنگ‌های خنثی شامل رنگ‌های طوسی، نقره‌ای، خاکستری است.

 

 تاثیر لوگو در سالن های زیبایی

تاثیر رنگ قرمز در طراحی لوگو

رنگ قرمز مهم‌ترین و پرطرفدارترین رنگ در بین رنگ ها می‌باشد و در لوگو‌های بسیاری از این رنگ استفاده شده است. به گفته اکثر روانشناسان، طرفداران رنگ قرمز معمولاً افرادی پر جنب‌ و جوش می‌باشند.

 

 

تاثیر رنگ سبز در طراحی لوگو

رنگ سبز که به آرامش‌بخش‌ترین رنگ معروف است، طرفداران زیادی دارد و جالب است بدانید طرفداران این رنگ اشخاصی با شخصیت مثبت و کنجکاو می‌باشند. هر رنگ در کنار ویژگی‌های مثبت خود، معایبی هم دارد.

یکی از مهم‌ترین معایب این رنگ ایجاد کسالت و رکود به هنگام استفاده طولانی‌مدت از آن می‌باشد. استفاده از این رنگ در طراحی نشان تجاریتان سبب ایجاد صلح و آرامش در مشتری می‌شود. نشانی که شامل رنگ سبز است به راحتی می‌تواند جلب توجه کند .

 

 

تاثیر رنگ آبی در طراحی لوگو

رنگ آبی سومین رنگ از سه رنگ اصلی می‌باشد که بیشتر نماد اعتماد، بهره‌وری، صداقت و حقیقت می‌باشد و به طور کلی رنگ آبی در طراحی لوگو نقش و تاثیر زیادی دارد.

 

 

تاثیر رنگ های صورتی و بنفش  در طراحی لوگو

دو رنگ صورتی و بنفش رنگ‌های مهمی می‌باشند که هر کدام معانی عمیقی را شامل می‌شوند

رنگ صورتی رنگی آرامش بخش و لطیف می‌باشد . به این دلیل رنگ صورتی در طراحی لوگو کاربرد زیادی برای خانم ها دارد چون خانم ها احساساتی لطیف دارند، به این رنگ علاقه زیادی نشان می‌دهند. در نتیجه استفاده از این دو رنگ برای طراحی لوگوی سالن زیبایی میتواند به شما ، برای داشتن یک لوگوی زیبا برای سالنتان کمک کند .

 

——————————
این مقاله در مرکز بیزینس کوچینگ آلفا گردآوری شده است. امیدواریم از خواندن این مطالب لذت برده باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×