برای دریافت دوره ی رایگان الهگان زیبایی (مخصوص سالن های زیبایی) کلیک کنید

خلاقیت در تبلیغات برای سالن های زیبایی

خلاقیت در تبلیغات برای سالن های زیبایی

 

تبلیغات چیست؟

به طور کلی تبلیغات به معنای برقراری ارتباط با مشتری برای بیان یک پیام در خصوص خدمات و محصولات را تبلیغات میگویند.

در واقع تبلیغات یک تکنیک کارآمد و موثر برای ترویج کالا، خدمات و ایده‌ها است. این یک شکل و روشی از ارتباطات غیر شخصی است که در آن اطلاعات کسب‌ وکار برای مشتریان بالقوه در دسترس قرار می‌گیرد.

 

ریشه اصلی کلمه تبلیغات

تبلیغات ، از واژه لاتین ” Advertere ” گرفته شده‌است که به معنای چرخاندن ذهن … نسبت به …  است . آگهی تا حد زیادی مکمل فروش محصولات، خدمات و ایده‌ها است. جالب‌ترین بخش یک تبلیغ این است که اطلاعات واقعی را با جذبه عاطفی هیجان انگیز همراه می‌کند. از این رو، بدون یک تبلیغ مناسب ، هیچ تجارتی نمی‌تواند موفق باشد .

 

خلاقیت در تبلیغات برای سالن های زیبایی

چرا باید تبلیغات برای سالن زیبایی داشته باشیم؟

اگر شما سالن زیبایی داشته باشید و با یک آرایشگری که تازه دوره های آموزش آرایشگری خود را به اتمام رسانده و می خواهد وارد بازار کار شود اولین سوالی که از خود می پرسد از کجا شروع کنم ؟ البته اینکه یک سالن زیبایی دارید و یا یک آرایشگری هستید که تازه به این حرفه قدم هایی برداشته است، تفاوت هایی هم قطعا دارد.

 

 

مراحل اولیه برای تبلیغات سالن های زیبایی

 

  • داشتن حس خوب

    شاید مهمترین مسئله ای که در کسب و کار به آن توجه نمی کنیم همین حس خوب داشتن است . در واقع حس خوب مربوط به آرایشگری نیست و کلیه کسب و کارها را شامل می شود. شما کافی است درباره آدمهای موفق تحقیق کنید و ببینید چه کسانی موفق تر و بهترین کار خود شده اند .

    مهمترین جوابی که پیدا شده است؛ داشتن حس خوب است و این حس خوب هرگز به سراغتان نخواهد آمد مگر آنکه کاری که می کنید را عاشقانه انجام دهید. انسان هر کاری که می کند اگر علاقه شدید به آن داشته باشد تمام فاکتور های دیگر برایش گره گشا می شوند و در اصطلاح راه برایش باز می شود. راه باز شدن برای یک مدیر سالن یعنی اینکه بدست اوردن اکیپ حرفه ای و قابل اعتماد و همچنین کسانی که در موفقیت او و سالنش وارد می شوند و کمک می کنند.

 

 

  • بروز بودن در مهارت های آرایشگری

همیشه آدم های موفق با تغییرات، خود را بروزرسانی می کنند اما آدم های ناموفق در قبال تغییرات جبهه می گیرند . این مشکل بسیاری از آرایشگر ها است . البته این قدم باز برگشت می خورد به همون قدم اول. آرایشگری که عاشق کارش باشد دایماً در حال گسترش مهارت های خود است.
مثلا یک پیگمنتر حرفه ای وقتی میکروپیگمنتیشن را یاد گرفته ، صرف اینکه آن را یاد گرفته و کار هم می کند نباید از روش های دیگر آرایش دائم خود را غافل کند بلکه دنبال تکنیکهای جدید باشد فیبروز روش پی آر و… سایر تکنیک های دیگر .

از این دست مثالها زیاد است اما این برای یک آرایشگر تخصصی صدق می کند در قبال مدیرهای سالن چطور ؟

بله یک مدیر سالن قرار نیست تمام رشته های آرایشی را کامل بلد باشد . نام مدیریت فراتر از آرایشگری است. یک مدیر موفق در سالن های آرایشی برای موفقیت باید توان اداره کردن و برخورد صحیح با پرسنل و پیشنهادات و انتقادات مشتری هایش را داشته باشد. پس یک مدیر سالن هم نیاز دارد که در رشته های مدیریت و روابط انسانی خود را بروز کند .

 

 

شاید این مطلب هم به کارتان بیاید :

دوره ی رایگان آرایشگر میلیونر مخصوص سالن های زیبایی

 

 

 

 

  • تبلیغات هدفمند و مدرن بر اساس بودجه

وقتی اسم تبلیغات می اید اولین چیزی که ذهن یک آرایشگر و یا ذهن یک سالن دار را در بر می گیرد مسئله هزینه است اگر پیش یک مشاور تخصصی سالن زیبایی بروید به شما خواهد گفت که باید نصف به نصف هزینه تبلیغات کنید تا موفق شوید . اما کم نیستند تعداد سالن های زیبایی که هزینه زیادی برای تبلیغات خود می دهند اما شاید مشتری هایشان روز به روز کمتر می شود .

در کسب و کار ها شما باید به مسئله تکامل کاری برسید.

 تکامل کاری چیست؟ یعنی سالنی که در ابتدای کار خودش هست نباید انتظار داشته باشد که مشتریانش به اندازه سالنی که بیست سال است در حال فعالیت است باشد . پس همیشه باید قدم به قدم جلو بروید.

اگر می خواهید موفق ترین سالن آرایشی را داشته باشید این فاکتور ها را در نظر بگیرید :

 

۱ آگاهانه و اصولی هزینه کنید

اگر در ابتدای کار هستید بجای هزینه های تبلیغات سرسام آور از شبکه های مجازی مجانی شروع کنید . از اینستاگرام و فیسبوک که در ایران خیلی ها از آن استفاده می کنند . فعالیت در این شبکه ها مجانی است . اما همیشه یادتان باشند که اینستاگرام هم اصول کاری خودش را دارد . درباره برندسازی در اینستاگرام چیزی می دانید ؟

خیلی از سالن ها هستند که به اصطلاح برای کارشان ادمین دارند که ما توصیه نمی کنیم. همیشه مستقیم با مشتریانتان در ارتباط باشید بخصوص شما که در ابتدای کار هستید . بجای اینکه ماهانه هزینه ادمین بدهید بروید و اموزش ببینید . تا هزینه هایتان به صفر برسد.

 

 

۲تبلیغات دهان به دهان را جدی بگیرید.

حتما این موضوع را شنیدید که مشتری ، مشتری می آورد! بله. این بهترین نوع تبلیغ در دنیاست . که این اصل باز به نحوه برخورد با مشتری و میزان رضایتش از سالن زیبایی شما است که باز یک کار خوب و یک برخورد مناسب و قیمت مناسب می تواند فاکتورهای تعیین کننده باشند . هر چقدر شما در کارتان قوی و بهترین باشید کم کم مشتری هایتان بیشتر می شوند .

 

۳تبلیغات حرفه ای تر را گام به گام پیش ببرید.

در قدم سوم فرض می کنیم که شما مهارتهای لازم را دارید و تمام اصول مشتری مداری را فرا گرفته اید و تجربه چندین ماه تجربه ارایشگری و سالنداری را دارید و می خواهید کار را گسترش دهید . در این قسمت باید حرفه ای تر عمل کنید . بهترین نوع تبلیغات در دنیا ، تلویزیون است ! اما آیا هزینه های آنرا می دانید؟ بله هزینه هایش انقدر سنگین هستند که به کارتان نخواهد خورد .

 

خلاقیت در تبلیغات برای سالن های زیبایی

 

نحوه درست تبلیغات در گوگل

 

دومین نوع تبلیغات دیده شدن از طریق گوگل است که سه روش دارد :

۱- تبلیغاتی کلیکی: گوگل که باز هزینه دلاری می خواد و مناسب شما نخواهد بود.

 

۲- تبلیغات در سایت های آرایشی: در این زمینه باید خودتان فعال باشید . معمولا سایت های آرایشی به سراغ شما می ایند که تبلیغات کنید اما اکثرا هم بازده خوبی ندارند زیرا که هدفتمند کار نکرده اند. در واقع ۲۵ رشته آرایشی ، وسعت گسترده ای از کلمات کلیدی است. در این زمینه باید خودتان فعال باشید و بتوانید خوب ها را تشخیص دهید.

 

۳- سایت داشته باشید: این راه مناسبی است هزینه هایش به نسبت کمتر از دو مورد بالاست ولی باید شانس بیاورید که سراغ کننده کار بروید! شرکت های بزرگی در این زمینه کار می کنند اما اکثرا سیاه کار می کنند و نتیجه موقتی است . بهتر است که دنبال کار اصولی باشید . در زمینه سئوی سیاه و سفید مطالعه کنید .

البته در زمینه تبلیغات ، تراکت و روزنامه و بیلبورد و …..هم باید اشاره کرد . اما چون نتایجی در این سال ها از این تبلیغات گرفته نشده یا کمتر گرفته می شود به آن ها نمی پردازیم .

 

خلاقیت در تبلیغات برای سالن های زیبایی

نمونه متن های تبلیغاتی برای سالن های زیبایی

 

  • متن تبلیغاتی مناسب برای افتتاحیه سالن های زیبایی

آرایشگاه زنانه… با افتخار اعلام می کند که برای خدمت رسانی به همشهریان گرامی به تازگی یک مرکز زیبایی برای بانوان گرامی افتتاح کرده است و برای خوش آمد گویی به اولین مشتریان تخفیفات جالب و بسیار جذابی را ارائه می کند، ما خوشحالیم که می توانیم در خدمت شما دوستان و همراهان گرامی باشیم، اولین مشتریان می توانند بنا به هر خواستهای خود تا… درصد تخفیف را دارا باشند و با خوشحالی و رضایت کامل زیبایی را از ما هدیه بگیرند‌.

 

 

  • نمونه متن برای تبلیغ آرایشگاه در وبسایت و شبکه های اجتماعی

این تبلیغات که به تازگی یکی از مهم ترین تبلیغات در این عصر شده است، بهترین و کم هزینه ترین و همچنین پر یازده ترین نوع تبلیغات در این زمینه هستند و می توان به جرات اعتراف کرد که این تبلیغات بهترین هستند و می توان در آن ها هر ابعادی از خدمات خود را تبلیغ کرد.

متن ها در این نوع تبلیغات می توانند جادو کنند و مخاطب را شیفته و مجنون خدمات شما کنند، در این زمینه شما تنها نیاز دارید که یک نویسنده ی سئو کار برای سایت خود استخدام کنید و یا خودتان آموزش اصولی ببینید. و به او بگویید که از کارهایی که شما در آرایشگاه و مرکز زیبایی تان انجام می دهید مطالب و عکس قرار دهد و کار شما را تبلیغ کند، بهترین شکل کار شما در کل کشور شناخته می شود و می توانید حتی از نقاط دیگر کشور نیز مشتری جذب کنید، به همین سادگی

 

این متن ها باید جامع و کامل باشند و دربرگیرنده ی تمامی اطلاعات مرکز زیبایی و آرایشگاه شما باشند، همچنین باید این اطلاعات از یک سری از قوانین گوگل که برای صفحات اول گوگل استفاده می شوند بهره مند باشد تا سایت شما بتواند در بین چند سایت اول قرار بگیرد.

 

 

 

شاید این مطلب هم به کارتان بیاید :

مشاور سالن های زیبایی

 

 

 

 

نکات طلایی در تبلیغات در فضای مجازی

در صفحاتی تبلیغ کنید که اعضای واقعی و فعالی دارند و آن پیج را دوست داشته باشند نه اینکه در فضا هایی تبلیغ کنید که تعداد زیادی فالوور فیک و تقلبی دارند.

عکس های تبلیغاتی شما نباید دارای نوشته های زیاد و طولانی باشد، ترکیب چند تصویر بی کیفیت هم کسی را جذب نمی کند.

تبلیغ نیز باید بسیار کوتاه باشد چون متن بلند اصلا خوانده نمی شود. همچنین باید بسیار جذاب و دارای مطالب جدید باشد.

در بین تبلیغات حتما از تخفیف های جذاب نیز استفاده کنید تا مخاطب برای یک بار نیز شده به آرایشگاه شما بیاید و سپس کم کم مشتری ثابت شما شود.

 

 

  • نمونه پیامک تبلیغاتی سالن زیبایی

با ارسال پیامک بصورت هفتگی و حتی ماهانه میتوانید در ذهن مشتریان خود بمانید پیامک هایی مانند: برگزاری نظرسنجی پیامکی و سنجش کیفیت خدمات دهی

 

به نظر شما کدام یک از بخش های آرایشگاه ما نیاز به ارتقاء دارد ؟

  1.  مهارت
  2.  سرعت
  3. تجهیزات

 

چقدر با این بیانیه موافق هستید : سالن زیبایی ما شما را به عنوان یک مشتری ارزشمند می داند…

به شدت موافقم

موافقم

نظری ندارم

مخالفم

کاملا مخالفم

 

 

1- ارسال پیامک تبریک مناسبت ها و اعیاد

 

2- ارسال پیامک قدردانی از مشتریان پس از ارائه خدمات

 

3- تبریک اتوماتیک تولد مراجعین و حتی کارکنان سالن زیبایی (جهت حفظ مشتری مداری)

 

 

اس ام اس تبلیغاتی مناسب سالن های زیبایی مردانه

اس ام اس های تبلیغات آرایشگاه که برای آقایون ارسال میشه باید خلاصه باشد.

انواع خدمات اصلاح و پیرایش مردانه به صورت حرفه ای توسط آقای…… در آرایشگاه ….. صورت می پذیرد. همین الان نوبت خود را رزرو کنید.

 

آرایشگاه ………. با ارائه خدمات به روز و متفاوت خود، در بین آرایشگاه های مردانه حرفی برای گفتن داشته و مبنی بر خدمات ………. حتی می توان گفت در ارائه خدمات برای آقان پیشه گرفته. شما میتوانید با یک بار استفاده از خدمات ما این موضوع را درک کنید. دست دست نکن یک بار تجربه کن.

 

 

——————————————————–
این مقاله در مرکز بیزینس کوچینگ آلفا گردآوری شده است. امیداواریم از خواندن این مطالب لذت برده باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×