برای دریافت دوره ی رایگان الهگان زیبایی (مخصوص سالن های زیبایی) کلیک کنید

راهکار های تجارت با ذهن

راهکار های تجارت با ذهن

راهکار های تجارت با ذهن

بهترین تعریفی که میشه برای نورومارکتینگ یا راهکار های تجارت با ذهن  داشت این است که چارچوب کنترل ذهنی مشتریان که توسط یک کسب و کار اداره میشود.
این کنترل در واقع نفوذ به اعماق مغز مشتری و به نوعی بازاریابی و فروش است.

اگرچه ترسیم نقشه مغز انسان برای مدیر یک مجموعه کاری، امری غیر ممکن به نظر می رسد، اما تکنیک هایی وجود دارند که با استفاده از آن ها می توان توجه مشتری های کلیدی کسب و کار را با بازدهی بالا جذب کرد. در ادامه نگاهی به چند مورد از پر کاربرد ترین راهکارهای تجارت با ذهن برای کسب و کار های مختلف خواهیم داشت. بازار تجارت به سرعت در حال تجربه تغییرات بزرگ است؛ کسب موفقیت و بقا در چنین بازاری دشوار است.

بدین منظور شما باید انعطاف‌پذیری لازم را به خرج دهید و به خوبی خود را به مهارت‌های سازماندهی و برنامه‌ریزی مجهز کنید. تعداد زیادی از مردان و زنان با این تصور تجارت خود را راه می‌اندازند که تنها با باز کردن درب‌های محل کسب‌ وکار و روشن کردن کامپیوتر، به پول خواهند رسید ولی واقعیت خیلی با این تصور فاصله دارد. راهکار رسیدن به موفقیت در این است که حوصله به خرج دهید، ترفندهای موثر سودآوری تجارت را بشناسید و آن‌ها را به کار بگیرید.

 

راهکار های تجارت با ذهن

 

 

نکات و ترفندهای کلیدی کسب و کارهای موفق

1-موفقیت از ذهن شما شروع می شود

این یک قانون طبیعی است. اگر ذهن خود را طوری تنظیم کنید که به کسب درآمد میلیونی فکر کند، به احتمال زیاد به این خواسته دست پیدا خواهید کرد. در صورتی‌ که پس از کسب درآمد، ترس از دست دادن پول را داشته باشید، به یقین آن را از دست خواهید داد. حتی پس از رسیدن به اهداف نیز یک نگرش موفقیت محور در پیش بگیرید. اهداف والاتری تعریف کنید و خود را به چالش بکشید.

 

۲-  رهبر باشید نه مدیر

به منتور تبدیل شوید؛ مدلی برای کارمندان خود باشید. شما هستید که صاحب ایده و دیدگاه هستید. شما هستید که می‌دانید تجارت خود را به کجا خواهید رساند. همکاران شما باید به شما اعتماد کنند و تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا پا جای پای شما بگذارند.

 رهبری موثرترین قدرت است؛ از این عنصر برای انگیزه‌ بخشی و دستیابی به اهداف خود بهره بگیرید.

 

۳- دانش مالی خود را افزایش دهید

حتما شما هم شنیده‌اید که چند برند تجاری موفق و خوشنام، کار خود را از زیرزمین یا پارکینگ خانگی آغاز کرده‌اند. این روند ضرب‌المثل معروف از فرش به عرش رسیدن را در ذهن تجلی می‌دهد. ولی واقعیت این است که مشت نمونه خروار نیست و شما، به احتمال زیاد، برای موفقیت در تجارت خود به امور مالی نیاز خواهید داشت.

 لزوما نیازی نیست که در مرحله شروع تجارت خود صاحب سرمایه زیادی باشید، آن‌چه اهمیت دارد، این است که پیشرفت هوشمندانه، در گرو کسب دانش در مورد مسائل مالی و یادگیری نحوه کار با پول خواهد بود.

کسانی که سواد مالی دارند، تا حد امکان خود را از بدهی دور نگه می‌دارند، از اهمیت افزایش دارایی آگاهند، ستون دارایی خود را به سمت مثبت حرکت می‌دهند و روش درآمدزایی از طریق سرمایه‌گذاری را می‌دانند. همین عوامل است که موفقیت و سودآوری را برای تجارت رقم می‌زند.

 

۴- بزرگ فکر کنید ولی گام‌های کوچک بردارید

قطرات کوچک در نهایت می‌توانند سطل بزرگی را پر از آب کنند. هیچ دستاورد کوچکی برای شما وجود ندارد. تمامی پیروزی‌ها در نهایت به موفقیت می‌انجامند. دستاوردهای کوچک خود را جشن بگیرید.

 

 

راهکار های تجارت با ذهن

۵- گند بزنید اقدام کنید

اشتباه کردن عیب نیست، موضوع زمانی دردسرساز می‌شود که شما از اشتباهات خود درس نگیرید. از اشتباهات گذشته خود به عنوان ابزاری برای رسیدن به موفقیت بهره بگیرید. به خاطر داشته باشید: هر چه بیشتر مرتکب اشتباه شوید، بیشتر زمین خواهید خورد، ولی روش دور ماندن از موانع مسیر را نیز خواهید شناخت.

 

۶- ریسک‌های تجارت خود را پیدا کنید

ترفند موفقیت در پذیرش ریسک‌های حساب شده‌ای نهفته است که در نهایت به پیشرفت تجارت می‌انجامند. از خودتان بپرسید: «چه مانعی افسار تجارت ما را عقب نگه می‌دارد؟ و اگر این مانع را کنار بزنیم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟» با پاسخ دادن به این پرسش، بدترین سناریوی ممکن را شناسایی خواهید کرد. با دانستن این موضوع، دست به ریسک‌هایی حساب‌شده خواهید زد که پاداش‌های چشمگیری برایتان به همراه داشته باشد.

 

۷- رقبا را شناسایی کنید

رقابت به کسب نتایج بهتر می‌انجامد. برای داشتن یک تجارت موفق، بهتر است روی رقیبانتان تحقیق کنید و نکات لازم را از آن‌ها بیاموزید. هر چه باشد، شاید آن‌ها اقدامات صحیحی انجام می‌دهند که اگر شما نیز خود را به آن مجهز کنید، به پول خواهید رسید.

 

۸- بازاریابی کنید

بازاریابی کلید افزایش فروش است، البته نیازی نیست که تمامی موجودی حساب خود را به تبلیغات تجارت اختصاص دهید. روش‌های کم‌هزینه‌ای هم برای بازاریابی محصولات و خدمات وجود دارد که استفاده از کیت‌های تبلیغاتی و برگزاری ورکشاپ‌ها و کلاس‌های رایگان مرتبط با محصولات و خدمات شما نمونه‌هایی از آن‌ها هستند.

 ذهن مشتری، حالت درونی در افراد است که فرآیند دیدن، جست‌وجو، پردازش اطلاعات، تمایل به خرید و تصاحب کالا، ترغیب و در نهایت تصمیم به خرید و رفتار پس از خرید را در ذهن او پرورش می‌دهد.

در ادبیات بازاریابی ذهنی، معمولا مشتریان به دو سطح بالا و پایین تقسیم بندی می‌شوند و میزان پایداری او، به میزان درگیری ذهنی‌اش نسبت به محصول و شرکت شما بستگی دارد.

 پس هر چه این درگیری افزایش یابد در نتیجه جست‌وجو و پردازش اطلاعات از کالا در ذهن او عمیق تر خواهد بود و برعکس. به این دلیل که درگیری ذهنی مصرف‌کنندگان همواره متفاوت است بنابراین میزان اهمیت و ارزشی که آنها برای خرید خود قائل می‌شوند نیز هیچ گاه یکسان نخواهد بود.

 

 

———————————————————————-
این مقاله در مرکز بیزینس کوچینگ آلفا گردآوری شده است. امیدواریم از خواندن این مطالب لذت برده باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×