برای دریافت دوره ی رایگان الهگان زیبایی (مخصوص سالن های زیبایی) کلیک کنید

سه ضلع مثلث دانش فنی در بازاریابی

سه ضلع مثلث دانش فنی در بازاریابی

سه ضلع مثلث دانش فنی در بازاریابی

هدف اصلی سه ضلع مثلث دانش فنی در بازاریابی از به کار گیری متد های مختلف در کشف مسیری بهینه است که بتوان از طریق آن بیشترین سود دهی را در مورد یک کسب و کار به دست آورد. در واقع بُعد مالی در این راستا پر رنگ ترین عامل محرک است و ۱۰۰ درصد کسب و کارهای کوچک به دنبال چنین دستاوردی هستند.

بدین ترتیب، انتخاب درست برنامه بازاریابی، به تفاوت میان پیروزی و شکست معنا می بخشد. اما تنها زمانی می توانید به بهترین روش ممکن از تکنیک های بازاریابی استفاده کرد که با اصول پایه آن آشنا باشید. به عنوان مثال، اگر مفهوم بازاریابی را یک مثلث  تصور کنید، سه راس این شکل هندسی(تحقیقات بازاریابی ، پیام کسب و کار تکنیک بازاریابی)، مهم ترین فاکتور های دخیل در موفقیتِ یک استراتژی بازاریابی خواهند بود. از طرفی فرقی ندارد که چه تکنیکی را در مورد کسب و کار خود اجرا می کنید، از نورو مارکتینگ (Neuromarketing)و رِترو مارکتینگ (Retro Marketing)گرفته تا انواع دیگر متد ها، همگی بر اساس این مثلث به فعالیت مثبت خود ادامه می دهند.

سه ضلع مثلث دانش فنی در بازاریابی

کسب و کار های موفق، ضمن آگاهی از سه فاکتور ارزشمندی که در سه راس مثلث بازاریابی جای دارند، این عوامل را تا جای ممکن، با شرایط مجموعه خود منطبق می سازند و دقیقا به همین دلیل است که می توان آن ها را کمپانی هایی “موفق” به شمار آورد.

با توجه به اهمیت این مسئله، در ادامه نگاهی به ابعاد مختلف مثلث بازاریابی خواهیم داشت.

۱- تحقیقات بازاریابی

در قدم اول سه ضلع مثلث دانش فنی در بازاریابی ، شما باید زمانی را صرف تحقیق و جست و جو کنید .می توانید با پاسخ دادن به این سوالات تحقیق خود را شروع کنید.

  • چه کسانی به محصولات و یا خدماتی که ارائه می دهید، نیاز دارند؟
  • مشتریان ایده آل مجموعه کاری شما چه دسته ای از افراد را تشکیل می دهند؟
  • این افراد به دنبال چه نوع کالاهایی هستند؟
  • با چه مشکلاتی مواجه هستند که کسب و کار شما قادر به رفع آن ها خواهد بود؟
  • مشتری های اصلی کسب و کارتان، به چه ارزش های مشخصی پایبند هستند؟
  • بر اساس محصول و یا خدمتی که ارائه می دهید، قابلیت جذب چه تعداد مشتری را خواهید داشت؟
  • آیا این تعداد برای تامین هزینه های کسب و کار و مقدار کمی هم سود دهی، کافی هستند؟
  • بیشتر مشتری های شما محلی هستند یا در سطح بین المللی کار می کنید؟
    سه ضلع مثلث دانش فنی در بازاریابی

این تحقیقات که یکی از مهم ترین راس های مثلث بازاریابی را به خود اختصاص می دهد، باید تصویری دقیق از مشتری های ایده آل یک کسب و کار را نشان دهد. اگر اطلاعات مناسبی در این زمینه ندارید، قطعا باید جست و جوی گسترده تری انجام دهید.

۲- پیام کسب و کار

مرحله بعدی سه ضلع مثلث دانش فنی در بازاریابی ، تفکر پیرامونِ پیام کسب و کار است.

  • مشتری های بالقوه‌ی مجموعه شما، مایل به شنیدن چه نوع پیام هایی هستند؟
  • چگونه می خواهید در مورد محصولات و یا خدمات کسب و کار خود، به مشتری توضیح دهید؟
  • چه فاکتوری برای مشتری از همه بیشتر اهمیت دارد؟
  • آیا پیامی که برندتان به همراه دارد، توانایی جلب توجه مشتری را خواهد داشت؟

همیشه به یاد داشته باشید که نحوه انتخاب این پیام و چگونگی انتقال آن به مخاطبان کسب و کار، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

اگر در این حیطه به درستی وارد عمل شوید، احتمال برگزیده شدن مجموعه شما توسط مشتریان در میان سایر رقبا قطعا بیشتر خواهد بود.

برای آن که بتوانید پیامی مناسب و در عین حال جذاب را در قالب برند کسب و کار خود به مشتری انتقال دهید، باید از دید او به دنیا و مجموعه کاری مورد نظر، نگاه کنید.

سه ضلع مثلث دانش فنی در بازاریابی

۳- تکنیک بازاریابی

راس سوم سه ضلع مثلث دانش فنی در بازاریابی که بدون دو جز اول حرفی برای گفتن ندارد، تکنیک هایی است که هر کسب و کار برای بازاریابی انتخاب می کند. در واقع برای آن که بتوانید مدعی شوید به درک درستی از مثلث بازاریابی دست یافته اید، در ابتدا لازم است به دو بخش قبلی توجه کرده و پس از آن به سراغ تکنیک های موثر بازاریابی بروید.

پرش یک باره به راس سوم نه تنها آزمونی پر هزینه خواهد بود، بلکه اغلب نتیجه مثبتی به همراه ندارد و در شمار خطا های رایج بازاریابی، طبقه بندی می شود.

 

زمانی که اطلاعات مناسبی پیرامون مشتریان ایده آل کسب و کار خود در دست دارید و از طرفی، بهترین پیام ممکن را نیز برای برند انتخاب کرده اید، اجرای تکنیک های مختلف بازاریابی، با سهولت بیشتری امکان پذیر خواهد بود.

 

حال اگر روندی که طی کرده اید،تاثیر مورد انتظار را نداشته باشد، باید مجددا تلاش کنید و مراحل تحقیقات را از ابتدا طی کنید، تا خطای ایجاد شده را متوجه شوید.

 

هر زمانی که محصولی جدید معرفی می کنید، وارد یک بازار متفاوت می شوید، همینطور از متد های بازاریابی مختلف استفاده می کنید، در این زمان باید به مثلث بازاریابی مراجعه کرده و مراحل را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید.

لازم به ذکر است که نباید نگران وقت صرف شده خود برای تحقیق و برنامه ریزی در مورد اصول بازاریابی کسب و کار باشید، چرا که این انرژی، از طریق افزایش درآمد مجموعه، به زودی به شما باز می گردد.

 

 ………………………………………………………………………………..

 

این مقاله در مرکز بیزنس کوچینگ آلفا گردآوری شده است . امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×