برای دریافت دوره ی رایگان الهگان زیبایی (مخصوص سالن های زیبایی) کلیک کنید

چطور آرایشگاه خانگی راه‌اندازی کنیم؟

چطور آرایشگاه خانگی راه‌اندازی کنیم؟
5/5 - (1 امتیاز)

چطور آرایشگاه خانگی راه‌اندازی کنیم؟

خیلی از خانم ها در حوزه زیبایی مهارت های زیادی مثل کوتاه کردن مو، اپیلاسیون و اصلاح، آرایش و زیبایی صورت و یا طراحی ناخن، مانیکور و پدیکور، را آموزش دیدن اما به علت نداشتن سرمایه کافی نمی توانند آرایشگاه یا سالن زیبایی راه اندازی کنند.

شما برای کسب درآمد و جذب مشتری حتما نیازی ندارید که در سالن کار کنید ، بلکه به راحتی میتوانید در خانه شروع به فعالیت کنید.

در واقع به راحتی میتوان گفت یک آرایشگاه خانگی باز کنید. تقاضای بسیار زیادی برای خدمات آرایشی وجود دارد و می‌توانید با ارائه‌ی خدمات ارزان آرایشی در خانه، نسبت به آرایشگاه‌های دیگر یک برتری رقابتی داشته باشید. در این مطلب توصیه‌های در خصوص راه‌اندازی یک آرایشگاه خانگی به شما خواهیم گفت که کارتان را آسان‌تر می‌کنند.

 


قوانین
گرفتن جواز برای آرایشگرهای خانگی

راه اندازی هر کسب و کار نیاز به گرفتن جواز‌ها و گواهی‌های خاص خود را دارد. در خصوص جواز لازم برای باز کردن یک آرایشگاه خانگی تحقیق کنید و تمام مجوز‌ها و گواهی‌های لازم را دریافت کنید. که ما در مبحث مراحل تاسیس سالن زیبایی تمامی موارد را به شما آموزش داده ایم.

 

در واقع شما باید فضا و یک موقعیت مناسبی را برای ارائه خدمات به مشتری آماده کنید؛ فضایی با مساحت کافی و با دسترسی به آب و برق را برای آرایشگاه در نظر بگیرید. اگر قصد دارید در زیرزمین و یا پارکینگ کار کنید،  مطمئن شوید حرارت کافی، تهویه مطبوع (در صورت نیاز) و دسترسی به هوای تازه وجود دارد. به خاطر داشته باشید که آرایشگاه باید یک ورودی بدون سر و صدا و قابل دسترس برای همه مشتریان بالقوه داشته باشد. اگر در یک ساختمان مسکونی یا آپارتمان زندگی میکنید باید بدون اینکه برای همسایگان خود مزاحمت ایجاد کنید فعالیت خود را آغاز کنید. در غیر این صورت با مشکالات زیادی رو برو خواهید شد. شما اگر قصد راه اندازی آرایشگاه زنانه را در منزل خود دارید حتما از مشاور تخصصی سالن زیبایی کمک بگیرید تا شما را با تمام قوانین و اصول اولیه کاری آشنا کند.

 

 

 

 

شاید این مطلب هم به کارتان بیاید :

مشاور سالن های زیبایی

 

 

 

تجهیزات لازم برای آرایشگر های خانگی

اگر برای خرید تجهیزات، بازسازی فضا  و یا برای راه اندازی آرایشگاه خانگی خود به وام نیاز دارید، می‌توانید از مراکز حمایت از مشاغل خانگی تقاضای وام کنید. البته این نکته را در نظر بگیرید که هر شخص براساس شرایط و محیطی که دارد باید تجهیزات لازم را فراهم کند.

به طور مثال اشخاصی هستند که امکانات پارکینگ یا زیرزمین و یا محلی برای ارائه خدمات را ندارند که به راحتی بتوانند تجهیزات بروز را فراهم کنند.

اگر شما هم اگر جزء این دسته از افراد هستید، باید گفت که شما میتوانید یکی از اتاق های منزلتان را انتخاب کنید و خدمات تان را برای مشتری انجام دهید . این یک مقدار شرایط را برای برخی افراد سخت میکند چون نمی توانند چندین نوع خدمات را انجام دهند.

اما شما به راحتی میتوانید در منزل خود خدماتی مثل کاشت مژه، کاشت ناخن، میکاپ، شنیون و کوتاهی مو که از ابزار ها و تجهیزات کمتری استفاده میشود، خدمات ارائه دهید.

اگرهم به کار دیگری علاقه دارید، میتوانید به صورت درصدی و شراکتی در سالن زیبایی اطراف خود همکاری کنید.

 

 

بازاریابی و تبلیغات آرایشگاه خانگی چگونه است؟

شاید خانم های عزیز با خود فکر کنند داشتن آرایشگاه در منزل کاری است دشوار و نمیتوان کسب درآمد و جذب مشتری داشت. در ادامه با ایده‌هایی در خصوص بازاریابی و نحوه درست تبلیغات آرایشگاه خانگی آشنا می‌شوید:

  • کارت ویزیت چاپ کنید و به همه کسانی که با شما در تماس هستند ارسال کنید و در منطقه خود چخش کنید.
  • در روزنامه‌ها و مجلات خدمات آرایشگاه خود را آگهی کنید تا از این طریق خدمات شما به چشم دیگران برجسته و مهم بیاید. 
  • بروشور تبلیغاتی خود را درمحل‌های کسب و کار که مشتریان بالقوه آن‌ها را می‌بینند ارائه کنید. به عنوان مثال فروشگاه‌های لباس عروس، سالن‌های طراحی ناخن، بوتیک‌های زنانه و هر جای دیگری که محل رفت و آمد خانم‌ها باشد و حتی سوپر مارکت های محلی اطرافتان.
  • تخفیف‌های خانوادگی و دوستانه برای کوتاهی مو و کاشت مژه ارائه کنید.
  • در اینستاگرام، پیج کاری داشته باشید و نمونه کارهای خود را منتشر کنید.
  • تخفیف‌های ویژه در روزهای خلوت هفته برای همسایه های خود  قرار دهید.
  • خدمات آرایشگاه را در پایین حد، قیمت گذاری کنید.

در نظرسنجی تلفنی از آرایشگاه محلی در منطقه خود قیمت خدمات را جویا شوید. بدانید چه خدماتی و به چه قیمتی  ارائه می‌کنند. قیمت خدمات آرایشگاه خود را کمی پایین‌تر تعیین کنید. هدف این است که از این قیمت برای جلب مشتریان استفاده کنید اما از طرفی قیمت بیش از حد پایین ممکن است باعث کم ارزش به نظر آمدن خدمات شما شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×