تکنیک های فروش آنلاین و آفلاین
افزایش فروش اولین دغدغه و خواسته هر فروشگاه آنلاین و آفلاین تازه کار یا قدیمی می باشد. که ما در ادامه مقاله قصد داریم از تکنیک های فروش آنلاین و آفلاین بگوییم.
اگرچه در زمینه کسب و کار آنلاین توصیه ها و نکات زیادی مطرح شده است، اما اغلب این موارد جنبه کلی دارند. نکات و آموزش هایی وجود دارد که اگر به صورت درست انجام دهید، می توانید مطمئن باشید که در مسیر موفقیت قدم برداشته اید.
برای بهبود فرآیند رشد کسب و کار و آگاهی از سریع ترین روش های افزایش فروش اینترنتی بهتر است از تجربیات افراد متخصص الگو برداری کنیم و روشها و استراتژی هایی را که بسیاری از افراد با عمل کردن به آنها توانسته اند فروش فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهند آزمایش کنیم. در ادامه سریعترین روش های افزایش فروش اینترنتی را از زبان کارشناسان و صاحبان کسب و کارهای موفق بررسی میکنیم.
شاید برای تان سوال پیش آید که کدام یک از دسته های شبکه های اجتماعی برای معرفی و تبلیغات تجارت شما مناسب هستند؟یا از چه طریق باید تبلیغات آفلاین پربازده انجام داد؟
فروش آنلاین چیست؟
فروش اینترنتی عبارت است از خرید و فروش کالا یا خدمات بر بستر اینترنت. یعنی بعد از اتصال به اینترنت، وارد وب سایت فروشگاهی میشوید و با انتخاب کالا و خدمات مورد نظرتان آن را در محل، دریافت میکنید. در فروشگاه اینترنتی پرداخت به صورت آنلاین است اما ممکن است برخی فروشگاههای آنلاین، پرداخت در محل هم داشته باشند. در خرید آنلاین سرچ کالا و خدمات اولین قدم است.
تکنیک های فروش چیست؟
تکنیک Technique روش انجام یک وظیفه را مشخص می نماید که بر اساس مهارت ها، استایل ، دانش افراد ، سازمان و یا تیم بکار گرفته می شود.
هنر فروش یکی از کاربردی ترین و موثرترین هنر های پیشبرد اهداف کسب و کار است و با فراگرفتن تکنیک حرفه ای فروش می توان در مسیر خود موفق بود.
تکنیک های فروش آنلاین
1- داشتن وبسایت یا وبلاگ
وبلاگها و وبسایتها در نگاه اول، با مشابهتهای زیادی روبرو هستند اما دارای تفاوتهای ساختاری و کاربردی بسیاری هستند. یک وبلاگ حاوی خاطرات، عقاید نویسنده و رویدادهای روزمره است.
وب سایتها یک صفحه وب با آدرس منحصر به فرد هستند و از پروتکل HTTP برای انتقال اطلاعات استفاده میکنند. یک صفحه وب با استفاده از آدرس (URL) از طریق مرورگر وب قابل دسترسی است.
وب سایتها کاربردهای مختلفی همچون شخصی، تجاری، دولتی، سازمان های غیر انتفاعی و… دارند که اغلب با موضوع و هدف خاصی طراحی میشوند.
2- سایت خود را بهینه کنید
یکی از تکنیک های فروش آنلاین بهینه سازی سایت است که برای موتورهای جستجو از جمله گوگل انجام می شود. چون اکثر مردم وقتی دنبال خرید در اینترنت هستند ، اولین کاری که انجام می دهند ، جستجو در گوگل است. زمانی که اشخاص برای چیزی، مرتبط با کسب و کار شما جستجو میکنند، آن ها شما را در نتایج جستجو می بینند.
برای اینکه افراد بتوانند شما را پیدا کنند مطمئن شوید وب سایت، وبلاگ و محتوای شما بهینه شده است. این کار را بهینه سازی موتور جستجو یا SEO مینامند.
3- از تبلیغات کلیکی استفاده کنید
سئو و بهینه سازی سایت، فرآیندی وقت گیر است. اگر محصولات آنلاین میفروشید، افزونههای تبلیغاتی بینظیری مانند Google Ads وجود دارند تا شما را در این مسیر یاری دهند. شما با کمک تبلیغات کلیکی سریع تر در نتایج دیده میشوید اما هزینه بر است.
در واقع شما از طریق اَدورز تبلیغات میکنید و به ازای هر کلیکی که بر روی سایت شما شود هزینه پرداخت میکنید.
4- بر بازدیدکنندگان سایت تمرکز کنید، نه بر خودتان
موفقترین متن ترغیبکننده برای فروش، متنی است که بر خواننده تمرکز دارد؛ اغلب صاحبان کسبوکار این قانون طلایی را نادیده میگیرند.
5- از شبکه های اجتماعی استفاده کنید
سعی کنید به طور مستمر در شبکه های اجتماعی مانند: اینستاگرام ، تلگرام ، واتس اپ ، لینکدین و.. فعالیت کنید.
روش های فروش آفلاین
فروش آفلاین چیست؟
هر گونه فروشی که خارج از اینترنت و شبکه های اجتماعی باشد را فروش آفلاین می گویند. آن ها معمولاً آگهی های تبلیغاتی متفاوتی را برای محصولات و خدمات شرکت های مختلف تولید می کنند. این تبلیغ ها شامل تبلیغات رادیویی و چاپی ( از جمله تابلو های تبلیغاتی، علائم و جزوات، تبلیغات تلویزیونی و… هستند.
انواع بازاریابی آفلاین
- بازاریابی چریکی یا پارتیزانی
- تظاهرات زنده
- تبلیغات بیلبورد اتاق های شبیه سازی آب و هوا
- برنامه های وفاداری
- تخفیف قیمت
آخرین نظرات